Zapraszam na mój portal poetycki www.poezja-sztuka.com

środa, 11 listopada 2015

Malowanie na ścianie

A zaczęło się od tego, że Sara się rozchorowała, nie dosyć, że deszcz, nie można wyjść, to jeszcze niemoc. Jak tylko gorączka spadła, zaczęła się nudzić, i stąd pomysł malowania na ścianie w moim pokoju. O dawna powinnam odświeżyć ściany, ale muszę poczekać do wiosny, teraz nie pora.
 - Babciu, czy naprawdę zgadzasz się, bym coś namalowała.
- Oczywiście wnusiu.
- A czy Ewunia też będzie malować?
To moja druga wnusia, która jest tylko trzy miesiące starsza od Sary.
- Tak ona też będzie malować, tylko jak do nas przyjdzie.
Ewa właściwie u nas pomieszkuje, dlatego obie wnusie są jak siostry, kochają się, ale i kłócą jak rodzeństwo. Zastanawiałam się, czy, jak Ewunia zacznie malować, to Sara nie będzie jej przeszkadzać, bo na  ścianie Sary nie pozostało wiele miejsca. I cóż się okazało, obie z takim zacięciem wzięły się do malowania, że serce moje rosło z radości.
Na mojej ścianie są wszystkie pory roku, ale i ich marzenia. Sara bardzo chciałaby mieć swój domek, taki z ogródkiem, by pies mógł się wybiegać. Kota by wygrzewał się na słońcu. Karmnik dla ptaszków by zimą mogła dożywiać sikorki.


Ewunia ma podobne marzenia, obie dziewczynki bardzo kochają zwierzęta.

I tak oto powstał przepiękny kolaż na mojej ścianie. Bo i obrazki są, serduszka powyklejane i misio z muchą, pewnie wybiera się na bal. I pomysłowe bałwanki - dziewczynki o rudych włosach. Jest tez prawdziwy bałwanek w cylindrze. I oczywiście choinka z bombkami. Tylko patrzeć jak Boże Narodzenie w progi zawita.
Zostało im kawałek ściany niezamalowanej, ale muszą poczekać na nowe farby. Dzisiaj święto, więc sklepy pozamykane.

14 komentarzy:

  1. Ja odpowiadając na komentarz Poprzednikom powiedziałabym raczej: SUPER BABCIA!
    Alinko, wiedziałam od dawna, ze jesteś fantastyczną osobą, ale że taką SUPER Babcią - dzisiaj pobiłaś wszystkie rekordy dobroci.
    Masz bardzo zdolne wnuczęta, gratuluję z całego serca.
    Nie ma to jak babcia z artystycznym zacięciem nie tylko poetyckim.
    Jestem pewna, że malowanie możesz spokojnie odłożyć na jakieś dwa,trzy lata ....
    Pozdrawiam bardzo serdecznie, a Wnuczkom gratuluję takiej Babci no i talentów ....:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu za super komentarz. Z tym malowaniem może się wstrzymam, bowiem szkoda będzie zamalować tyle pracy moich wnuczek.Ja malować nie potrafię, ale kocham sztukę w każdym wydaniu. Byłam kiedyś na plenerze w Gorzeniu i młody człowiek podszedł do mnie po autograf. Napisałam mu kilka słów na pocztówce, ale moich prac i tak nigdzie nie znajdzie.
      Zostawiam Joleczko serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  2. Alinko; pomysł z malowaniem super !!!
    Kotek na płotek.
    Bałwanek na świąteczną pocztówkę.
    Na wolnej przestrzeni, obraz " Babcia, Wnuczki i Leila" oraz podpisy autorek.
    Mieszkania pod żadnym pozorem nie malować. Gdy dziewczynki wyrosną na uznane malarki to mieszkanie będzie warte fortunę. :)
    Pozdrawiam. Andrzej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Andrzeju, pewnie fortuny się na tych obrazkach nie dorobią, ale to miłe co piszesz. Od pozdrawiam. Serdeczności zostawiam.

      Usuń
  3. Super dziewczynki - i jakie zdolne. Cuda na ścianach wyczarowały!!!
    Pozazdrościc takich wnuczek, chociaz moje Szczerbato-Pytalskie tez fajne.
    Pozdrawiam serdecznie Alinko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Stokrotko, niech się rozwijają twórczo. Serdeczności.

      Usuń
  4. Alinko,slicznie wnusie pomalowały, dobrały kolory...to u Ciebie teraz bajkowo...bardzo mi sie podobają malunki,masz super wnusie...a Ty jesteś super Babcią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, mam nadzieję,że mnie kochają, nie tylko za to,że mogą pomalować na moje ścianie, ale i za to ,że jestem ich babcią.
      Uściski Marysiu.

      Usuń
  5. Jakie piękne rysunki, ja bym już mieszkania nie malowała na Twoim miejscu Alinko. Jest tak bajkowo i kolorowo. A jeśli wnusie będą chciały jeszcze coś narysować lub na choinkę ozdobę zrobić, zapraszam je na mój blog:
    http://pomysly.blog.onet.pl/2015/11/13/jak-narysowac-slkimaka-z-6/
    Może im się przyda :)
    Świetny pomysł z tym malowaniem na ściwnie, może i ja namówię moje wnuczki by troszku mi pokoje pomalowały...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewczynki się ucieszyły jak im powiedziałam, że tak wielu osobom się podoba. Kto wie może nie zamaluje te ściany , niech sobie będzie. Przynajmniej jest kolorowo i radośnie.Już zaglądam w podany link- dziekuję i pozdrawiam.

      Usuń
  6. ja ja chciałabym byc juz babcią:):) a więc trosze zazdroszczę:): No ale cóz trzeba czekać aż przyjdzie i na mnie pora:):Może moi młodzi coś przyniosą z wiosną??
    Pozdrawiam artystyczne dusze:):):)
    Artystyczna dusza rakże:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno się doczekasz, czego życzę z całego serca.

      Usuń