Zapraszam na mój portal poetycki www.poezja-sztuka.com

poniedziałek, 11 maja 2015

Kolejna odsłona wiosny

Wiosna ma wiele twarzy, tak jak i miłość.
W każdym zapachu kwiatów odbieramy ją inaczej.

Biały bez jakże niewinny a jednocześnie  ma niezwykle zniewalający zapach.







Pamiętam jak jako dziecko szukałam szczęścia, jeśli znalazłam więcej niż cztery płatki albo mniej zjadałam na szczęście.










Uwielbiam bzy, miałam kiedyś  letni domek w niskopiennym bzie, tam pisałam swoje pierwsze nieudolne wiersze.











w błękicie niezapominajki
widzę oczy matki

w niewinnej lilii
uśmiech dziecka

w koronach drzew
nadzieję na lepsze jutro

w pszenicznym łanach
kłosy życia

w owocach malin
usta dziewczyny

w owocach wiśni
miłość jak dojrzewa

we wrzosach
zadumę jesienną

w strugach deszczu
szare łzy

moje życie kolorami się mieni

wiosna otwiera drzwi do serca

już niedługo
dostanę wiosenny gram szczęścia
odrodzę się jak feniks z popiołów
majowy wiatr pijany
zapachem kwiatów
odurzy moje zmysły
a słońce pieszczotą
wygładzi ciało
wyczerpane zimą
życie nabierze barw i pragnień
tęczą rozświetli niebo

Gdzie kwitnie kwiat - musi być wiosna, a gdzie jest wiosna - wszystko wkrótce rozkwitnie.
Friedrich Rückert

 maj

pachnie miłością
bzem konwaliami

one są wpisane
w moje życie


co roku kiedy zakwitają
odżywa uczucie


schowane na dnie serca
niezapomniany miesiąc
jakże krótkiego szczęścia


jednak żyjesz
choć nie dane było nam się zestarzeć











Bratki takie same jak z babcinej rabatki.

14 komentarzy:

  1. Kolorowo. I radośnie, i nostalgicznie...

    OdpowiedzUsuń
  2. I u mnie bzy kwitną na całego :) Uwielbiam te białe...płatki mają takie delikatne, są takie...niewinne :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak to cudna pora roku, niesie tyle niewinnego piękna.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przecudnie i romantycznie.
    Wiosna, ach....
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-))

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie tu Alinko...u Ciebie prawdziwa wiosna...
    kocham bez,bez wzgledu na kolor...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu wiosna to magia, serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń
  6. Jakoś maj nas nie rozpieszcza tak jak słowa Twojego wiersza. Wahania ciśnienia dają się we znaki i nie zawsze potrafimy chłonąć zapach kwiatów przez złe samopoczucie. Nie wiem, czy tylko ja mam takie wrażenie, ze kiedyś bzy, konwalie czy piwonie pachniały ładniej , silniej. Nawet koperek stracił swój aromat i nie znam przyczyny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lotko ja czuje zapachy, bez bardzo pięknie pachnie, a może to z wiekiem mniej odczuwamy zapachy. Ja też odczuwam wahnięcia pogodowe, ale kocham ten miesiąc i wszystko co niesie. Pozdrawiam i serdeczności zostawiam.

      Usuń
  7. Cóż, wiosna jest piękna i lato też.
    Gdyż zapach kwiatów ożywia mnie.

    Wszystkie te kwiaty, o których piszesz uwielbiam, bo one, zapachami swymi prześcigają się.

    Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna ta odsłona wiosny.
    W ogóle wiosna jest piękna. :)
    Moc serdeczności, Alinko!

    OdpowiedzUsuń